#8962: "2nd move order out of mud did not move robot. First order was given by zap."
Waarover gaat dit rapport?
Wat is er gebeurd? Selecteer uit het onderstaande
Wat is er gebeurd? Selecteer uit het onderstaande
Controleer of er al een rapport is over hetzelfde onderwerp
Zo ja, gelieve dan voor dit rapport te STEMMEN. Rapporten met de meeste stemmen krijgen VOORRANG!
| # | Status | Votes | Game | Type | Title | Last update |
|---|
Gedetailleerde beschrijving
-
• Kopieer en plak alsjeblieft de foutboodschap die je op je scherm ziet, indien van toepassing.
When a robot is in mud, only its first move order is to be ignored, and the second should move it out of the mud, even if there was a turn in between.
-
• Leg uit wat je wilde doen, wat je deed en wat er gebeurde
Yes, replay from move 80. The bug occurs at move 81 I think, or 82.
• Welke browser gebruik je?
Google Chrome v49
-
• Kopieer en plak alsjeblieft de tekst die in het Engels wordt getoond in plaats van in jouw taal. Als je een schermkopie van deze bug hebt (goede gewoonte), kun je een hosting-service voor afbeeldingen naar keuze gebruiken (bijvoorbeeld snipboard.io) om deze te uploaden en de link hier te kopiëren/plakken. Is deze tekst beschikbaar in het vertaalsysteem? Zo ja, is deze meer dan 24 uur geleden vertaald?
When a robot is in mud, only its first move order is to be ignored, and the second should move it out of the mud, even if there was a turn in between.
• Welke browser gebruik je?
Google Chrome v49
-
• Gelieve jouw suggestie precies en beknopt uit te leggen zodat het zo makkelijk mogelijk is om te begrijpen wat je bedoelt.
When a robot is in mud, only its first move order is to be ignored, and the second should move it out of the mud, even if there was a turn in between.
• Welke browser gebruik je?
Google Chrome v49
-
• Wat stond op het scherm toen je geblokkeerd was (Leeg scherm? Een deel van de spelinterface? Foutboodschap?)
When a robot is in mud, only its first move order is to be ignored, and the second should move it out of the mud, even if there was a turn in between.
• Welke browser gebruik je?
Google Chrome v49
-
• Met welk onderdeel van de regels is geen rekening gehouden bij de BGA-versie?
When a robot is in mud, only its first move order is to be ignored, and the second should move it out of the mud, even if there was a turn in between.
-
• Is de inbreuk op de spelregels zichtbaar in de spelherhaling? Indien ja, bij welk zetnummer?
Yes, replay from move 80. The bug occurs at move 81 I think, or 82.
• Welke browser gebruik je?
Google Chrome v49
-
• Welke spelactie wilde je uitvoeren?
When a robot is in mud, only its first move order is to be ignored, and the second should move it out of the mud, even if there was a turn in between.
-
• Wat probeerde je te doen om deze spelactie te laten optreden?
Yes, replay from move 80. The bug occurs at move 81 I think, or 82.
-
• Wat gebeurde er toen je dit probeerde te doen (foutboodschap, melding op de statusbalk van het spel, ...)?
• Welke browser gebruik je?
Google Chrome v49
-
• In welke fase van het spel deed het probleem zich voor (wat was de huidige spelinstructie)?
When a robot is in mud, only its first move order is to be ignored, and the second should move it out of the mud, even if there was a turn in between.
-
• Wat gebeurde toen je deze spelactie probeerde (foutboodschap, melding op de statusbalk van het spel, ...)?
Yes, replay from move 80. The bug occurs at move 81 I think, or 82.
• Welke browser gebruik je?
Google Chrome v49
-
• Beschrijf alsjeblieft het probleem met de beeldweergave. Als je een schermkopie van deze bug hebt (goede gewoonte), kun je een hosting-service voor afbeeldingen naar keuze gebruiken (bijvoorbeeld snipboard.io) om deze te uploaden en de link hier te kopiëren/plakken.
When a robot is in mud, only its first move order is to be ignored, and the second should move it out of the mud, even if there was a turn in between.
• Welke browser gebruik je?
Google Chrome v49
-
• Kopieer en plak alsjeblieft de tekst die in het Engels wordt getoond in plaats van in jouw taal. Als je een schermkopie van deze bug hebt (goede gewoonte), kun je een hosting-service voor afbeeldingen naar keuze gebruiken (bijvoorbeeld snipboard.io) om deze te uploaden en de link hier te kopiëren/plakken. Is deze tekst beschikbaar in het vertaalsysteem? Zo ja, is deze meer dan 24 uur geleden vertaald?
When a robot is in mud, only its first move order is to be ignored, and the second should move it out of the mud, even if there was a turn in between.
• Welke browser gebruik je?
Google Chrome v49
-
• Gelieve jouw suggestie precies en beknopt uit te leggen zodat het zo makkelijk mogelijk is om te begrijpen wat je bedoelt.
When a robot is in mud, only its first move order is to be ignored, and the second should move it out of the mud, even if there was a turn in between.
• Welke browser gebruik je?
Google Chrome v49
Rapportgeschiedenis
Robot A executes: turn right, zap (turn right), zap (move forward)
Robot B executes: turn right, forward & grab (white tile), drop
Both forward orders resulted in the message "Robot B forward is ignored because of the mud"
I haven't encountered this issue before, so I don't know if it is because I have interpreted the rules differently from the implementor, or because the first move order was given by a zap, or because the second move order was on a white tile, or the intervening turn order, or some combination of these. Perhaps other players will comment and narrow this down.
Relevant quotes from the English version of the rulebook:
"Mud has no memory : should a robot start his turn in the Mud,
it will need two Forward moves to get out even if one was
ignored on the previous turn."
Note that the rules are consistent about referring to a player's turn as
reprogramming both robots and executing both programs.
"Example 2 : A Robot starts his turn in a Mud hex. His program
is 'Forward 1x', 'Turn Left', 'Forward 1x'. The first Forward is
ignored, then the Robot Turns and moves out of the mud."
boardgamegeek.com/article/27911536#27911536
(Start at the post by tomslick)
Your bug has probably been fixed already, or was linked to a temporary failure of BGA service.
In any case, when filling a bug report, make sure to have an explicit title linked to the incident (ex: with error message), so other players can recognize it and vote for it.
Dit rapport aanvullen
- Andere tafel ID / zet ID
- Loste F5 het probleem op?
- Kwam het probleem meerdere keren voor? Altijd? Willekeurig?
- Als je een schermkopie van deze bug hebt (goede gewoonte), kun je een hosting-service voor afbeeldingen naar keuze gebruiken (bijvoorbeeld snipboard.io) om deze te uploaden en de link hier te kopiëren/plakken.
