#83908: "Trader token for controlled territory not scored correctly"
Waarover gaat dit rapport?
Wat is er gebeurd? Selecteer uit het onderstaande
Wat is er gebeurd? Selecteer uit het onderstaande
Controleer of er al een rapport is over hetzelfde onderwerp
Zo ja, gelieve dan voor dit rapport te STEMMEN. Rapporten met de meeste stemmen krijgen VOORRANG!
| # | Status | Votes | Game | Type | Title | Last update |
|---|
Gedetailleerde beschrijving
-
• Kopieer en plak alsjeblieft de foutboodschap die je op je scherm ziet, indien van toepassing.
With the new traders, both the opponent and the trader token should be considered active for control when scoring territories. Those territories were not counted.
-
• Leg uit wat je wilde doen, wat je deed en wat er gebeurde
Yes look at final scoring, scoring for controlled territories should be two more for the two additional trader tokens
• Welke browser gebruik je?
Google Chrome v111
-
• Kopieer en plak alsjeblieft de tekst die in het Engels wordt getoond in plaats van in jouw taal. Als je een schermkopie van deze bug hebt (goede gewoonte), kun je een hosting-service voor afbeeldingen naar keuze gebruiken (bijvoorbeeld snipboard.io) om deze te uploaden en de link hier te kopiëren/plakken. Is deze tekst beschikbaar in het vertaalsysteem? Zo ja, is deze meer dan 24 uur geleden vertaald?
With the new traders, both the opponent and the trader token should be considered active for control when scoring territories. Those territories were not counted.
• Welke browser gebruik je?
Google Chrome v111
-
• Gelieve jouw suggestie precies en beknopt uit te leggen zodat het zo makkelijk mogelijk is om te begrijpen wat je bedoelt.
With the new traders, both the opponent and the trader token should be considered active for control when scoring territories. Those territories were not counted.
• Welke browser gebruik je?
Google Chrome v111
-
• Wat stond op het scherm toen je geblokkeerd was (Leeg scherm? Een deel van de spelinterface? Foutboodschap?)
With the new traders, both the opponent and the trader token should be considered active for control when scoring territories. Those territories were not counted.
• Welke browser gebruik je?
Google Chrome v111
-
• Met welk onderdeel van de regels is geen rekening gehouden bij de BGA-versie?
With the new traders, both the opponent and the trader token should be considered active for control when scoring territories. Those territories were not counted.
-
• Is de inbreuk op de spelregels zichtbaar in de spelherhaling? Indien ja, bij welk zetnummer?
Yes look at final scoring, scoring for controlled territories should be two more for the two additional trader tokens
• Welke browser gebruik je?
Google Chrome v111
-
• Welke spelactie wilde je uitvoeren?
With the new traders, both the opponent and the trader token should be considered active for control when scoring territories. Those territories were not counted.
-
• Wat probeerde je te doen om deze spelactie te laten optreden?
Yes look at final scoring, scoring for controlled territories should be two more for the two additional trader tokens
-
• Wat gebeurde er toen je dit probeerde te doen (foutboodschap, melding op de statusbalk van het spel, ...)?
• Welke browser gebruik je?
Google Chrome v111
-
• In welke fase van het spel deed het probleem zich voor (wat was de huidige spelinstructie)?
With the new traders, both the opponent and the trader token should be considered active for control when scoring territories. Those territories were not counted.
-
• Wat gebeurde toen je deze spelactie probeerde (foutboodschap, melding op de statusbalk van het spel, ...)?
Yes look at final scoring, scoring for controlled territories should be two more for the two additional trader tokens
• Welke browser gebruik je?
Google Chrome v111
-
• Beschrijf alsjeblieft het probleem met de beeldweergave. Als je een schermkopie van deze bug hebt (goede gewoonte), kun je een hosting-service voor afbeeldingen naar keuze gebruiken (bijvoorbeeld snipboard.io) om deze te uploaden en de link hier te kopiëren/plakken.
With the new traders, both the opponent and the trader token should be considered active for control when scoring territories. Those territories were not counted.
• Welke browser gebruik je?
Google Chrome v111
-
• Kopieer en plak alsjeblieft de tekst die in het Engels wordt getoond in plaats van in jouw taal. Als je een schermkopie van deze bug hebt (goede gewoonte), kun je een hosting-service voor afbeeldingen naar keuze gebruiken (bijvoorbeeld snipboard.io) om deze te uploaden en de link hier te kopiëren/plakken. Is deze tekst beschikbaar in het vertaalsysteem? Zo ja, is deze meer dan 24 uur geleden vertaald?
With the new traders, both the opponent and the trader token should be considered active for control when scoring territories. Those territories were not counted.
• Welke browser gebruik je?
Google Chrome v111
-
• Gelieve jouw suggestie precies en beknopt uit te leggen zodat het zo makkelijk mogelijk is om te begrijpen wat je bedoelt.
With the new traders, both the opponent and the trader token should be considered active for control when scoring territories. Those territories were not counted.
• Welke browser gebruik je?
Google Chrome v111
Rapportgeschiedenis
boardgamearena.com/table?table=421765957
boardgamegeek.com/thread/2278870/traders-player-token-adjacency-question
However, current version of the game (boardgamearena.com/9/tapestry?table=455632201) gives a Trader the opportunity to play a Trap card when an opponent attempts to conquer a territory with (only) a Trader token.
Trap text reads: "You may discard this card from your hand when an opponent tries to conquer your territory."
If the Trader token does not provide control of a territory, then it shouldn't count as "your territory" and thus the Trader player should not be able to play a Trap.
boardgamegeek.com/thread/2271743/traders-question
boardgamegeek.com/thread/2278870/traders-player-token-adjacency-question
Screenshot here: imgur.com/a/RVtrOMz
If it is not intended then it should definitely be addressed.
"Control refers to a territory on which your outpost is the only upright outpost. You can’t conquer territories you already control."
A trader token is not an outpost, so it should not control.
The token doesn't even appear on the map.
Dit rapport aanvullen
- Andere tafel ID / zet ID
- Loste F5 het probleem op?
- Kwam het probleem meerdere keren voor? Altijd? Willekeurig?
- Als je een schermkopie van deze bug hebt (goede gewoonte), kun je een hosting-service voor afbeeldingen naar keuze gebruiken (bijvoorbeeld snipboard.io) om deze te uploaden en de link hier te kopiëren/plakken.
