#174286: "My opponent was not allowed to play a character card, even though it is always legal to do so. "
Waarover gaat dit rapport?
Wat is er gebeurd? Selecteer uit het onderstaande
Wat is er gebeurd? Selecteer uit het onderstaande
Controleer of er al een rapport is over hetzelfde onderwerp
Zo ja, gelieve dan voor dit rapport te STEMMEN. Rapporten met de meeste stemmen krijgen VOORRANG!
| # | Status | Votes | Game | Type | Title | Last update |
|---|
Gedetailleerde beschrijving
-
• Kopieer en plak alsjeblieft de foutboodschap die je op je scherm ziet, indien van toepassing.
Stated in the title.
-
• Leg uit wat je wilde doen, wat je deed en wat er gebeurde
boardgamearena.com/table?table=694221351
Move 122.
My opponent had 2 cards left and had worked hard to get to the goal of "have 10 cards in the discard pile".
But the interface would not let him play his "Healer" card because he has no coin to pay.
This does not matter. Any character can be played, and if the effect cannot be carried out, it just ends up being a wasted play, but at least it would have allowed him to get a 10th card in his discards. Instead, he had to use the Matrona, and lost the 8 points for that goal.
This is a rare bug but must be fixed; it very must messed up the game.
Thank :) • Welke browser gebruik je?
Google Chrome v137
-
• Kopieer en plak alsjeblieft de tekst die in het Engels wordt getoond in plaats van in jouw taal. Als je een schermkopie van deze bug hebt (goede gewoonte), kun je een hosting-service voor afbeeldingen naar keuze gebruiken (bijvoorbeeld snipboard.io) om deze te uploaden en de link hier te kopiëren/plakken. Is deze tekst beschikbaar in het vertaalsysteem? Zo ja, is deze meer dan 24 uur geleden vertaald?
Stated in the title.
• Welke browser gebruik je?
Google Chrome v137
-
• Gelieve jouw suggestie precies en beknopt uit te leggen zodat het zo makkelijk mogelijk is om te begrijpen wat je bedoelt.
Stated in the title.
• Welke browser gebruik je?
Google Chrome v137
-
• Wat stond op het scherm toen je geblokkeerd was (Leeg scherm? Een deel van de spelinterface? Foutboodschap?)
Stated in the title.
• Welke browser gebruik je?
Google Chrome v137
-
• Met welk onderdeel van de regels is geen rekening gehouden bij de BGA-versie?
Stated in the title.
-
• Is de inbreuk op de spelregels zichtbaar in de spelherhaling? Indien ja, bij welk zetnummer?
boardgamearena.com/table?table=694221351
Move 122.
My opponent had 2 cards left and had worked hard to get to the goal of "have 10 cards in the discard pile".
But the interface would not let him play his "Healer" card because he has no coin to pay.
This does not matter. Any character can be played, and if the effect cannot be carried out, it just ends up being a wasted play, but at least it would have allowed him to get a 10th card in his discards. Instead, he had to use the Matrona, and lost the 8 points for that goal.
This is a rare bug but must be fixed; it very must messed up the game.
Thank :) • Welke browser gebruik je?
Google Chrome v137
-
• Welke spelactie wilde je uitvoeren?
Stated in the title.
-
• Wat probeerde je te doen om deze spelactie te laten optreden?
boardgamearena.com/table?table=694221351
Move 122.
My opponent had 2 cards left and had worked hard to get to the goal of "have 10 cards in the discard pile".
But the interface would not let him play his "Healer" card because he has no coin to pay.
This does not matter. Any character can be played, and if the effect cannot be carried out, it just ends up being a wasted play, but at least it would have allowed him to get a 10th card in his discards. Instead, he had to use the Matrona, and lost the 8 points for that goal.
This is a rare bug but must be fixed; it very must messed up the game.
Thank :) -
• Wat gebeurde er toen je dit probeerde te doen (foutboodschap, melding op de statusbalk van het spel, ...)?
• Welke browser gebruik je?
Google Chrome v137
-
• In welke fase van het spel deed het probleem zich voor (wat was de huidige spelinstructie)?
Stated in the title.
-
• Wat gebeurde toen je deze spelactie probeerde (foutboodschap, melding op de statusbalk van het spel, ...)?
boardgamearena.com/table?table=694221351
Move 122.
My opponent had 2 cards left and had worked hard to get to the goal of "have 10 cards in the discard pile".
But the interface would not let him play his "Healer" card because he has no coin to pay.
This does not matter. Any character can be played, and if the effect cannot be carried out, it just ends up being a wasted play, but at least it would have allowed him to get a 10th card in his discards. Instead, he had to use the Matrona, and lost the 8 points for that goal.
This is a rare bug but must be fixed; it very must messed up the game.
Thank :) • Welke browser gebruik je?
Google Chrome v137
-
• Beschrijf alsjeblieft het probleem met de beeldweergave. Als je een schermkopie van deze bug hebt (goede gewoonte), kun je een hosting-service voor afbeeldingen naar keuze gebruiken (bijvoorbeeld snipboard.io) om deze te uploaden en de link hier te kopiëren/plakken.
Stated in the title.
• Welke browser gebruik je?
Google Chrome v137
-
• Kopieer en plak alsjeblieft de tekst die in het Engels wordt getoond in plaats van in jouw taal. Als je een schermkopie van deze bug hebt (goede gewoonte), kun je een hosting-service voor afbeeldingen naar keuze gebruiken (bijvoorbeeld snipboard.io) om deze te uploaden en de link hier te kopiëren/plakken. Is deze tekst beschikbaar in het vertaalsysteem? Zo ja, is deze meer dan 24 uur geleden vertaald?
Stated in the title.
• Welke browser gebruik je?
Google Chrome v137
-
• Gelieve jouw suggestie precies en beknopt uit te leggen zodat het zo makkelijk mogelijk is om te begrijpen wat je bedoelt.
Stated in the title.
• Welke browser gebruik je?
Google Chrome v137
Rapportgeschiedenis
I also experimented with other character cards that could be in a situation where no effect is possible:
Anglerfish (with no locations to raise and no locations in the discard pile to conquer): The game allowed the anglerfish to be played. No effect occurred, and the next player took a turn, as normal.
Wave-Teller with no locations on the player board: Same thing, the card was allowed to be played, and no effect occurred; the next player then took a turn.
Researcher with no locations to raise: Same thing, no problem occurred, the card was played, and the next player took a turn. BUT... the other player did not get the one raise that should be given.
THAT is a separate bug, for which I have already written a separate bug report.
Dit rapport aanvullen
- Andere tafel ID / zet ID
- Loste F5 het probleem op?
- Kwam het probleem meerdere keren voor? Altijd? Willekeurig?
- Als je een schermkopie van deze bug hebt (goede gewoonte), kun je een hosting-service voor afbeeldingen naar keuze gebruiken (bijvoorbeeld snipboard.io) om deze te uploaden en de link hier te kopiëren/plakken.
