#146974: "Can't use the card Hired Raiders when my opponent has 0M€ and 0 steel"
Waarover gaat dit rapport?
Wat is er gebeurd? Selecteer uit het onderstaande
Wat is er gebeurd? Selecteer uit het onderstaande
Controleer of er al een rapport is over hetzelfde onderwerp
Zo ja, gelieve dan voor dit rapport te STEMMEN. Rapporten met de meeste stemmen krijgen VOORRANG!
| # | Status | Votes | Game | Type | Title | Last update |
|---|
Gedetailleerde beschrijving
-
• Kopieer en plak alsjeblieft de foutboodschap die je op je scherm ziet, indien van toepassing.
in a 2p game, i wanted to play the card Hired Raiders (to gain 3M€ thanks to the card Media Groups)
-
• Leg uit wat je wilde doen, wat je deed en wat er gebeurde
i tried to play the card Hired Raiders
• Welke browser gebruik je?
Google Chrome v131
-
• Kopieer en plak alsjeblieft de tekst die in het Engels wordt getoond in plaats van in jouw taal. Als je een schermkopie van deze bug hebt (goede gewoonte), kun je een hosting-service voor afbeeldingen naar keuze gebruiken (bijvoorbeeld snipboard.io) om deze te uploaden en de link hier te kopiëren/plakken. Is deze tekst beschikbaar in het vertaalsysteem? Zo ja, is deze meer dan 24 uur geleden vertaald?
in a 2p game, i wanted to play the card Hired Raiders (to gain 3M€ thanks to the card Media Groups)
• Welke browser gebruik je?
Google Chrome v131
-
• Gelieve jouw suggestie precies en beknopt uit te leggen zodat het zo makkelijk mogelijk is om te begrijpen wat je bedoelt.
in a 2p game, i wanted to play the card Hired Raiders (to gain 3M€ thanks to the card Media Groups)
• Welke browser gebruik je?
Google Chrome v131
-
• Wat stond op het scherm toen je geblokkeerd was (Leeg scherm? Een deel van de spelinterface? Foutboodschap?)
in a 2p game, i wanted to play the card Hired Raiders (to gain 3M€ thanks to the card Media Groups)
• Welke browser gebruik je?
Google Chrome v131
-
• Met welk onderdeel van de regels is geen rekening gehouden bij de BGA-versie?
in a 2p game, i wanted to play the card Hired Raiders (to gain 3M€ thanks to the card Media Groups)
-
• Is de inbreuk op de spelregels zichtbaar in de spelherhaling? Indien ja, bij welk zetnummer?
i tried to play the card Hired Raiders
• Welke browser gebruik je?
Google Chrome v131
-
• Welke spelactie wilde je uitvoeren?
in a 2p game, i wanted to play the card Hired Raiders (to gain 3M€ thanks to the card Media Groups)
-
• Wat probeerde je te doen om deze spelactie te laten optreden?
i tried to play the card Hired Raiders
-
• Wat gebeurde er toen je dit probeerde te doen (foutboodschap, melding op de statusbalk van het spel, ...)?
i wasn't able to click on Hired Raiders (by hovering it, it says that immediate effect cannot be resolved). But it's false the immediate effects of Hired Raiders can always be resolved, stealing, as it is [removing + gaining the same amount of resources] work the same way as removing resources from any player.
that's to say that it's includes in the 3rd exception of resolving all effects of a card, so you can always ignore or do partially the effect. So you should always be able to play Hired Raiders if you can pay for the card
So in my case i should be able to play Hired Raiders even if my opponent has 0M€ and 0 steel • Welke browser gebruik je?
Google Chrome v131
-
• In welke fase van het spel deed het probleem zich voor (wat was de huidige spelinstructie)?
in a 2p game, i wanted to play the card Hired Raiders (to gain 3M€ thanks to the card Media Groups)
-
• Wat gebeurde toen je deze spelactie probeerde (foutboodschap, melding op de statusbalk van het spel, ...)?
i tried to play the card Hired Raiders
• Welke browser gebruik je?
Google Chrome v131
-
• Beschrijf alsjeblieft het probleem met de beeldweergave. Als je een schermkopie van deze bug hebt (goede gewoonte), kun je een hosting-service voor afbeeldingen naar keuze gebruiken (bijvoorbeeld snipboard.io) om deze te uploaden en de link hier te kopiëren/plakken.
in a 2p game, i wanted to play the card Hired Raiders (to gain 3M€ thanks to the card Media Groups)
• Welke browser gebruik je?
Google Chrome v131
-
• Kopieer en plak alsjeblieft de tekst die in het Engels wordt getoond in plaats van in jouw taal. Als je een schermkopie van deze bug hebt (goede gewoonte), kun je een hosting-service voor afbeeldingen naar keuze gebruiken (bijvoorbeeld snipboard.io) om deze te uploaden en de link hier te kopiëren/plakken. Is deze tekst beschikbaar in het vertaalsysteem? Zo ja, is deze meer dan 24 uur geleden vertaald?
in a 2p game, i wanted to play the card Hired Raiders (to gain 3M€ thanks to the card Media Groups)
• Welke browser gebruik je?
Google Chrome v131
-
• Gelieve jouw suggestie precies en beknopt uit te leggen zodat het zo makkelijk mogelijk is om te begrijpen wat je bedoelt.
in a 2p game, i wanted to play the card Hired Raiders (to gain 3M€ thanks to the card Media Groups)
• Welke browser gebruik je?
Google Chrome v131
Rapportgeschiedenis
In it, he confirms that you cannot steal 0 resources. Thus, this is not a bug.
In it, he confirms that you cannot steal 0 resources. Thus, this is not a bug."
what you say is wrong, he doesn't say that you can't steal 0 resource.
Jacob said "using the iconography used for Predators would not have worked well since removing opposing resources is optional, but stealing requires you to actually steal something."
So he said that the iconography of predators can't work for Hired Raiders because when you steal you're required to receive the resources you remove (as steal is remove+gain the same amount in one effect)
And even more On the card it's also clearly specified "up to" in reference to the 3rd exception of the rules p9 or p15 for the red bordered icons
imgur.com/a/Whivtsv
So Steal, as remove is clearly optional
Also Steal considered a single action not "removing X" resources than "adding X"
Also Steal considered a single action not "removing X" resources than "adding X""
X-> cannot be 0 yes because you need to pay the cost of the action, and "paying 0" is not paying since you didn't pay something
As for Hired Raiders since you steal UP TO 2 steels (for example), if you decide to "steal 0 steel", you will not have stolen anything so it will not trigger effect like Mons Insurance, but it exactly the same thing as when you "Remove up to 2 plants" for example, you can also remove 0 resources
and yes as i said above steal is one effect but still has the red bordered rules
AND even if you ignore all of this, hired raiders steal from any player so you could target yourself to play the card (like for the remove effects) (but anyway there's still the "up to" in hired raiders text
If I go to a shop and steal 0 items, can the shop owner call the police?
Dit rapport aanvullen
- Andere tafel ID / zet ID
- Loste F5 het probleem op?
- Kwam het probleem meerdere keren voor? Altijd? Willekeurig?
- Als je een schermkopie van deze bug hebt (goede gewoonte), kun je een hosting-service voor afbeeldingen naar keuze gebruiken (bijvoorbeeld snipboard.io) om deze te uploaden en de link hier te kopiëren/plakken.
